postheadericon Kulinaria w hipermarketach

Od kilku lat trwa zjawisko, które można by określić mianem ‚kulinaria w hipermarketach”. Nie chodzi o sprzedawanie żywności, ale umieszczanie przepisów kulinarnych w gazetkach reklamowych i drukowanie specjalnych okolicznościowo -tematycznych folderów z przepisami. Receptury kulinarne opracowują znani kucharze. Jest to głównie reklama sieci i jej produktów, które można tam zakupić. Klient z takiego folderu dowiaduje się, że daną potrawę można przygotować ze składników zakupionych w sklepie, w niektórych podaje się ceny potrzebnych produktów i szacowany koszt przygotowania posiłku, dla jednej, dwóch lub czterech osób. Ciekawą propozycją są dni kuchni jakiegoś państwa, kiedy to wybrane produkty kojarzone z danym krajem można zakupić w promocyjnej ofercie. Klient za darmo przy kasie może zabrać folder z przepisami i ciekawostkami kulinarnymi o danym kraju. Osobną kategorią tematyczną są foldery świąteczne, w których zaprezentowane są charakterystyczne potrawy okolicznościowe. Przepisom towarzyszy charakterystyka wybranych produktów spożywczych, a nawet porady dietetyka. Foldery zachęcają do kupowania w danej sieci, kształtują postawę lojalności klienta wobec sklepu.